Saturday, February 26, 2011

Tatkala Sepi Berkunjung

26/2/2011, Sabtu- Kenapa semenjak dua tiga menjak ni kerap kali aku rasakn sepi dan sendirian, terkesamping dalam kelompok.. Seakan semua jauh dariku.. Tak tahulah, mungkin aku tak perasan kesilapan aku? Atau barangkali perasaan aku? Tapi sungguh aku rasa terkesamping... Semestinya ada hikmah yang Allah nak tunjukkan kat aku. Siapa tahu?

     Aku juga seolah-olah tidak mampu menghadapi cabaran sedangkan sebelum ini ada yang lebih hebat pernah aku lalui.. Kenapa aku jadi begini.. Banyak persoalan yang bermain dalam benak ini.. Mungkin aku perlu lebih bermuhasabah? Aku pun tak faham dengan apa yang aku lalui... HURM~

     Ya Allah, berikan aku hidayah petunjukMu, juga kekuatan kepada aku untuk menghadapi semuanya.. Sungguh aku tak mengerti apa yang terjadi dengan diri aku ni.. Jauh, sungguh jauh aku rasakan.. Atau aku terlalu keras hati?

     Tatkala aku dalam kegentingan, aku perlukan SAHABAT untuk bersama aku.. Memang aku punya ramai kawan namun sahabat? "Semalam aku dalam ramai, namun hari ini aku berdiri sendiri dengan kesendirian sebengis kematian". Banyak aku perlu renungkan...

     Walaupun luaran aku nampak tenang, sebenarnya dalam jiwa ini bergelombang badai.. Mana agaknya yang silap? InsyaAllah aku akan perbaiki diri... Aku akan cuba mencari konklusi dan solusi...


Sekadar Perkongsian dan Luahan
~Bila Ku Berlagu~


2 comments:

Azhar Zainal said...

sahabat memang sukar dicari... semoga sedara dapat mencari segala yang tersirat disebalik yang tersurat...

Mimin said...

eemm...bila baca terasa apa yg abg syaraf rasa..emm..xpe..Tuhan xkn bg dugaan kat sape2 malainkan dia blh berdpan dgn dugaan tersebut..:)