Wednesday, February 9, 2011

Sabar je la~

9/2/2011, Rabu- Baru semalam post pasal guru pelatih di IPG yang mana SEGELINTIRnya kurang matang, dan tadi dah pun terbukti... Petang td patutnya ada latihan kompang untuk majlis persaraan pensyarah minggu depan.. Dan latihan hanya dikendali oleh aku dan seorang classmate aku je.. Pensyarah x de tp x kisah la, masing2 da besar, handle sendiri je la kan..

     Ahli-ahli kompang tu junior 12 orang semua sekali, tapi junior setahun je.. Kira kawan je la.. Latihan kami cuma ada 3 hari lagi... Jadi perlukan latihan intensif sebab nak murnikan gaya kompang pelbagai negeri (masing2 ada cara masing2), jadi dibuat sahaja paluan asas..

     Walaupun hari ini aku sibuk dengan pelbagai tugas, pergi baiki kereta rosak lagi, tapi masih berusaha dan bergegas datang untuk latihan kompang kerana memegang komited dan rasa tanggungjawab..  Ada 2-3 orang memang dah maklum lewat dan tidak dapat hadir.. Aku terimalah sebab alasan munasabah.. Ada juga yang bersemangat datang, bagus dan tahniah kepada mereka..

     Tapi ada yang malas datang, kemudian cakap2 belakang pulak.. Ye la, kompang je kan, tak glamer la barangkali.. Bila dah datang, tak berlatih sebaliknya buat benda lain pula, bukan nak minta maaf dah lewat.. Aku dengan classmate yang penat tggu lama2 sampai hampir terlelap, punya la komited nak buat latihan, diorang buat dunno je.. SABAR JE LA~

     Lain kali kalau tak nak buat latihan bagitau je la apa salahnya.. Takde la kami penat tggu lama.. Mungkin sebab da bosan dan penat banyak kerja minggu ni, aku ngan classmate tinggalkan je Jabatan Muzik.. Tu pun diorang x catch up... Still wat dunno, jamming slamber... Kitorag x kisah pun tp sekurang2nya hormat la juga org lain.. Takkan nk kena marah macam budak sekolah? Nak kena bagitau kalau tak boleh dtg latihan maklum dulu kt org lain? Macam2 la... Hurm, SABAR je la..

     Sabar je la~ Mungkin sebab sebelum ni aku buat x kisah... Tapi tolong lah jadi matang, bakal guru kan? Orang lain ada komited juga, lagi banyak.. Assignment? Tak payah cakap la... Walaupun umur lebih kurang sebaya, biarlah kita ada rasa hormat dan tanggungjawab... Kalau sebelum ni orang buat tak kisah, jgn ingt di x terasa apa2... Mujurlah boleh kawal kompetensi kecerdasan emosi, kalau tak dah meletup kat situ jugak td... SABAR je la...

    Maaf la kalau ada yang terasa tapi tolong lah bertindak matang lepas ni... Pengecualian Kuliah kitorang buat bukan nk suruh duduk bersenang lenang, ada amanah lain yang diberi, so, tunaikan lah... Belajarla tepati masa, orang lain boleh je walaupun sibuk.. Hormat juga orang lain, tapi kena hormat diri sendiri dulu... Macamana? Amanah tu jagalah...

    MAAF sgt2 tapi terpaksa aku luah, kalau asyik pendam je susahlah... Tolonglah sedar dan jadi dewasa... Oh bakal CIKGU~ Hurm, mohon ampun je la ye korang, memang kali ni aku kurang sabar skit sebab komited terlalu banyk, dan bila korang buat macam ni rasa susah nak terima.. Dulu first masuk sini bagus, mntak tolong pape on je.. Tapi sekarag? Untuk yang dulu2 aku ucap TERIMA KASIH banyak2, mungkin aku 'lupa' kot nak ucap.. Dan yang dah maklum sebab lewat@tak dpat dtg, tahniah dan terima kasih.. TERIMA KASIH juga untuk 'latihan mantap' kita hari ni.. Sabar je la..


Sekadar Perkongsian dan Luahan

~Bila Ku Berlagu~




2 comments:

Mimin said...

huhuhu...

ciannyer..sgt memahami keadaan seperti itu... sgt2 tak best..

huhuhu...

nidapink90 said...

sabar lah