Tuesday, May 10, 2011

Aku Hadapi Hakikat

10/5/2011, Selasa- Walaupun hari ni sepatutnya adalah hari yang bermakna buat aku (hari lahir aku) tapi aku rasakan biasa sahaja.. Sudah tidak seperti dulu... Mungkin dah tiba masa untuk aku cerita apayang aku pendam...

     Macam-macam yang aku rasa, yang aku hadapi dan aku tetap kuatkan diri aku untuk hadapi semuanya... Dan memang aku akui memang aku tak matang dalam percintaan walaupun dalam banyak perkara lain aku mampu meRAJAi nya..  Aku rasa biarlah aku tutup dulu pintu hati ini...

     Aku juga bakal kehilangan 'click' aku di kolej kediaman.. Semuanya keluar, tinggal aku sorang.. Dan aku juga nanti wakil tunggal student muzik yang stay. Aku memang lambat untuk membina kelompok dan berkawan... Aku akui itu...

     Bukan setakat itu, aku juga mengalami masalah kewangan.. Dan aku juga segan untuk meminta dengan keluargaku... Bukan ego, tapi rasa seperti aku ini sudah patut berdikari dan tak perlu aku menyusahkan orang lain.. Cukuplah sekadar aku tak putus makan... Bukan aku boros, tapi dugaan Allah itu lebih manis, aku redhakan jua...

     Aku terima semua yang aku hadapi sebagai pengalaman dan pengajaran... Hari ini umur aku dah semakin bertambah, dan tanggungjawab aku juga semakin bertambah... Aku perlukan angin perubahan... Dan sahabat untuk menyokong aku...

     Rasanya tidak malu untuk aku bercerita kalau dapat jadi pengajaran kepada orang lain, agar bijak mengatur percaturan hidup, juga berpegang pada qada' dan qadar Allah, yang mempunyai hak atas segalanya... Semoga aku dapat nafas baru dan menghadapi segalanya dengan lebih baik dari semalam...

Sekadar Perkongsian dan Luahan

~Bila Ku Berlagu~



   

1 comment:

nidapink90 said...

semoga anda trus tabah dan sabar ...
oh ya, hepy bday ye..