Sunday, December 19, 2010

Kenduri Basuh Balai

18/12/2010, Sabtu- alhamdulillah, dapat juga dilaksanakan jamuan untuk meraikan orang2 yang bekerja bagai nak giler dan separuh mati dibalik tabir Graduasi 16Disember lalu.. Basuh balai ni kira macam potluck la... Orang2 da penat kerja kita raikan.. Nak tunggu orang nombor 1 tu tak tau la bila.. Untuk anak buah aku jugak, dah bertungkus lumus..

     Makan KFC je, buat di kantin sekolah. Jemput la GPK, teraju utama juga mangsa utama: Cikgu Nik Tun, Cikgu Zahamana, Cikgu Zaimah, Ustaz Lah dan Cikgu Hasan. Antara orang kuat dalam menjayakan Graduasi... Majlis dimulakan dengan ucapan Cikgu Nik Tun, dan ucapannya yang berjaya aku petik "Tahniah dan usah serik dalam bekerja untuk majlis2 besar ni"... Kemudian aku tampil memberi ucapan wakil semua yang terlibat bahagian persembahan, mengucapkan tahniah sekali lagi..  Pastu seorang wakil pelajar dijemput untuk nmembacakan doa dan makan2 pun bermula.

     Selesai semua, aku panggil anak buah gamelan.. Memberi sedikit kata2 nasihat dan pembakar semangat untuk mengharungi masa yang akan datang.. Tahun depan nak buat Festival Gamelan, ada pertandingan. Jadi diorang kena bersedia mental dan fizikal. Aku akan sentiasa memberi sokongan kepada mereka, walau aku jauh..

TERIMA KASIH SEMUA!!!

Gamelan new generation. Kumpulan kebitaraan sekolah. Generasi lama angkatan '98 dulu, Termasuk aku.
      
Sekadar perkongsian dan luahan,

~Bila Ku Berlagu~

 

No comments: