Thursday, September 23, 2010

Kembali Pulang

Setelah dua minggu aku bercuti dan beraya, aku pun pulang ke maktab. Ada banyak perkara menanti aku. Assignment sudah aku siapkan, namun tugas luar kelas yang datang. "Perhimpunan bulan ni IPG kita buat Majlis Penutup Bulan Kemerdekaan, kita kena buat persembahan. Boria saya dah atur, awak buat sketsa je.", kata Encik Jam kepada aku. Aku hanya mengangguk kering tanda akur.
Sepatutnya aku dan classmate yang kena buat, tapi biasalah, apa guna kita ada junior.. Aku kumpulkan semua PPISMP Sem. 1 opsyen muzik yang lelaki, minta tolong mereka buat sketsa tu. Lebih kurang 5-6 minit punya sketsa. Sketsa kami berlatarkan kisah guru baru di pedalaman. Tiap-tiap kali latihan mesti tak jadi, lecturer pulak tengok suruh ubah. Akhir sekali kami berkongsi jalan cerita dan berlakonlah korang spontan.

 Alhamdulillah, semuanya baik. Unsur kecindan (humour) yang ditekankan menjadi. Terima kasih dan pujian kepada adik-adik sem. 1, aku pun ajak minum.. Lega rasanya, lepas ni kalau ada apa-apa boleh panggil korang lagi. :)
Mustaqeem, dia la yang aku suruh jadi kepala geng2 dia
Farid a.k.a Kecik @ kerbau, broadband dia la aku pinjam ni.. haha
"jangan lupa wat pengecualian kuliah"
ni Hasnor, lelucon
Shafiq, cm x de perasaan.. macho (konon)
hahaha
  dan hahahahahaha.... ni la antara yang menjayakan sketsa tu. Ramai lagi, 12 orang sumernya... Sekali lagi TERIMA KASIH...

No comments: